Volgens Gort maakt het wodkamerk inbreuk op het beeldrecht van La Tulipe. De advocaat van het tulpenbollenwodkamerk vindt de visuele overeenkomst nogal meevallen. Bovendien is er sprake van verschillende doelgroepen en kost de high-end wodka €48 en €295 per fles, nogal een verschil met het tientje dat La Tulipe in de supermarkt moet kosten. "De suggestie van de advocaat van Chateau de la Garde dat mensen misschien een glas Dutch Tulip Vodka gaan nemen in plaats van een glas La Tulipe wijn, wordt door de wodkamakers daarom niet serieus genomen," schrijft Adformatie.
Volgens Gort maakt het wodkamerk inbreuk op het beeldrecht van La Tulipe. De advocaat van het tulpenbollenwodkamerk vindt de visuele overeenkomst nogal meevallen. Bovendien is er sprake van verschillende doelgroepen en kost de high-end wodka €48 en €295 per fles, nogal een verschil met het tientje dat La Tulipe in de supermarkt moet kosten. "De suggestie van de advocaat van Chateau de la Garde dat mensen misschien een glas Dutch Tulip Vodka gaan nemen in plaats van een glas La Tulipe wijn, wordt door de wodkamakers daarom niet serieus genomen," schrijft Adformatie.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Het woord Tulip of tulp moet voor iedereen vrij beschikbaar blijven om zijn waren te beschrijven, oordeelde de rechter in Den Haag maandag. Wijnboer Ilja Gort verliest de door hem aangespannen zaak: de wodkaflessen van Dutch Tulip Wodka lijken niet te veel op de wijnflessen van Gorts wijnmerk La Tulipe.
Gort laat zijn merk bewaken door een merkenrechtbureau; recent kregen ook de parfummakers van TULPP Dutch Perfume een dreigende brief op de mat. Gort: “Ik herhaal: je mag je niet inschrijven op een merk dat niet van jou is. En dan heb je niet zozeer een probleem met mij, maar simpelweg met de wet. Je kan jezelf als slachtoffer of underdog opstellen, maar je doet iets dat niet mag. Wees qua merk maar wat creatiever.” Volgens de rechter is Tulp echter geen merk.