Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, zonder storende advertenties, én je steunt Foodlog
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Groei of daling van het marktaandeel? AH claimt groei, maar onderzoeksbureau IRI constateert een daling, schrijft Distrifood.
"Jumbo laat in de branche de grootste groei zien met een winst van 0,2 procentpunt (van 18,5 in 2016 naar 18,7 in 2017). Albert Heijn verliest 0,1 procentpunt (van 35,4 naar 35,3)." Albert Heijn baseert zijn groei-claim op cijfers van Nielsen. Een andere mogelijke verklaring is dat IRI de marktaandelen meet "inclusief de online en ‘on the go’ verkopen van de ‘traditionele’ supermarkten. Juist deze twee kanalen hebben het afgelopen jaar een sterke ontwikkeling doorgemaakt.