Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten. Dat zegt topman Sander van der Laan in het FD. De A-merkfabrikanten laten de snelle expansie van de keten niet aan hun marktaandeel voorbijgaan. Action telt nu 840 winkels in 6 landen, waarvan 353 in Nederland. Van der Laan: "Vorig jaar hebben we 141 nieuwe winkels geopend, dit jaar worden het er 197. Best een boel, maar dit is ook een goedgeolied bedrijf." Action dankt zijn succes aan vergaande uniformiteit en bodemprijzen. Dé klantentrekker: snelle wisselingen in het assortiment, waarvoor de klant komt 'schatzoeken', zegt Van der Laan.
Het Financieele Dagblad - Action versnelt zijn groei met bekende merken
Lees ook
-
4
+Albert Heijn-topman ‘niet blij’ met eerste Belgische Jumbo 8 dec 2017
-
0
+Online foodmarktplaats Shobr stopt nog voor de start 29 nov 2017
- 0 Colruyt: ‘Nederlandse discounters verramsjen kwaliteit’ 31 jan 2016
- 16 Frontale aanval Lidl op prijs A-merken 28 aug 2015
- 23 AH verlaagt prijzen - voorbode van nieuwe prijzenoorlog? 7 sep 2013
Is dit bluf?: "Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten"