Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten. Dat zegt topman Sander van der Laan in het FD. De A-merkfabrikanten laten de snelle expansie van de keten niet aan hun marktaandeel voorbijgaan. Action telt nu 840 winkels in 6 landen, waarvan 353 in Nederland. Van der Laan: "Vorig jaar hebben we 141 nieuwe winkels geopend, dit jaar worden het er 197. Best een boel, maar dit is ook een goedgeolied bedrijf." Action dankt zijn succes aan vergaande uniformiteit en bodemprijzen. Dé klantentrekker: snelle wisselingen in het assortiment, waarvoor de klant komt 'schatzoeken', zegt Van der Laan.
Het Financieele Dagblad - Action versnelt zijn groei met bekende merken
Lees ook
- 0 Mondelēz ziet geen terugkeer naar oude prijzen 8 sep 2023
- Huismerken populair, aandeel inmiddels 29,5% 27 aug 2023
-
4
+Huismerken Belgische supers verliezen marktaandeel door coronagedrag consument 14 apr 2020
-
8
+Supermarkten zetten kwaad bloed bij hun leveranciers 10 apr 2018
-
0
+Aldi Süd heeft expansieplannen in China 12 mrt 2018
-
25
+‘Geen smaakverschil tussen A-merk en huismerk’ 16 dec 2016
- 17 Consumentenbond laakt kindermarketing A-merken 25 okt 2016
- 0 Gordon Ramsey verkoopt aandeel om weer te groeien 3 nov 2014
- 4 Consument weet nauwelijks iets over herkomst eten 9 jul 2014
- 2 Gekke Gerrit, de nieuwe discountformule van C1000 28 jun 2014
Is dit bluf?: "Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten"