0

Flash VoedselketenMondelēz ziet geen terugkeer naar oude prijzen

De baas van koekjes- (zoals LU, Oreo en Prince), repen- (zoals Milka, Toblerone en Côte d'Or) en snacksfabrikant Mondelēz ligt nog steeds wakker van de inflatie. Dat zei hij gisteren op een webconferentie over grondstoffen die werd georganiseerd door zakenbank Barclays.

De Belgische CEO Dirk van de Put waarschuwde collega fabrikanten en supermarktorganisaties voor hun geloof in afnemende inflatie en hoop op terugkeer van oude tijden. "Er wordt vaak gezegd dat de inflatie daalt, maar wij zien dat nog niet.'' De prijs van cacao is de afgelopen twaalf tot 24 maanden met 50% gestegen. Dat tikt heel hard aan in de prijs van chocoladeproducten. Mondelēz blijft de prijzen aanpassen, maar niet zoveel als het afgelopen jaar.

Als lichtpuntje ziet Van de Put dat consumenten trouw blijven aan zijn A-merken en maar beperkt overstappen op huismerken, zoals we in Nederland horen. Volgens Van de Put groeiden de huismerkverkopen van koekjes met 1% en van chocolade met 0,2%.

Foodbusiness - CEO Mondel?z ligt wakker van inflatie - Nieuws Ondernemen, 8 sep 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.