In gesprek met de Vlaamse financiële krant De Tijd uit Jef Colruyt, CEO van de gelijknamige Belgische kwaliteitsdiscounter Colruyt (met 32% marktaandeel de grootste Belgische super) zijn zorgen over het kwaliteitsverlagende effect van de Nederlandse discounters Action en Big Bazar op de Belgische markt.
Colruyt noemt met name de inferieure kwaliteit van tandpasta (die niet voldoet aan de Belgische fluoridenormen), deodorants en tandenflos (die wonden zou veroorzaken) die Action op de markt brengt.

Consumenten zien het verschil in kwaliteit niet en dwingen door hun keuze voor de Nederlandse discountspullen Colruyt tot actie. Jef Colruyt vindt dat optreden nodig is: "Die producten bieden niet het kwaliteitsniveau dat beloofd wordt. Het zijn geen onschuldige praktijken." Volgens Action is er niets aan hand. "We nemen de veiligheid van onze klanten uiterst serieus. In onze winkels vinden onze klanten uitsluitend producten die voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. De consument kan erop vertrouwen dat de producten die Action verkoopt veilig en niet schadelijk voor de gezondheid zijn," zegt woordvoerster Saskia Huuske van Action tegen De Tijd.
De Tijd - Colruyt: ?Pas op voor agressieve prijsbrekers'
Reageer
  • Deel
Druk af