Consumenten kopen meer groenten en fruit in de supermarkt en kiezen vaker voor gemakkelijke, panklare en gesneden producten. Daardoor stijgen zowel de omzet als het volume van de groente en fruitverkopen, meldt supermarktkoepel CBL in een persbericht. Vooral de producten uit de nieuwe Schijf van Vijf stijgen flink; zo is de consumptie van noten met 23% gestegen. Toch eten Nederlanders nog altijd maar de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente (250 gram). CBL en GroentenFruit Huis denken met 'nieuwe eetmomenten' vooral de 'light'-groentekopers tot meer groenteconsumptie te verleiden. Denk aan snackgroenten tijdens vergaderingen, groenten bij het ontbijt of groente-tussendoortjes.
Distrifood - Schijf van Vijf geeft agf-omzet een impuls - Distrifood
Lees ook
-
5
+Horeca en supermarkten zetten je ‘onverantwoord eten’ voor - wat vinden ze daar zelf van? 14 nov 2021
-
1
+Vandaag staat de Gezonde Schoolkantine op het menu 16 apr 2019
-
0
+De afgelopen 10 jaar werd snoepen goedkoper en eten duurder 18 jan 2018
-
5
+‘Half Nederland probeert volgens Schijf van Vijf te eten’ 16 feb 2017
- 2 Voedingscentrum promoot groenten met campagne ‘Eet meer ons’ 18 okt 2016
Brrr, we krijgen toch niet weer die bleekselderij — bloemkoolroosjes — wortelen — dipsausjes parade uit de jaren ’70 op de salontafel met verjaardagen?
Ook niet zo raar.
Een groenteboer is een zeldzaamheid aan het worden.
Heren, zegt u nou toch gewoon wat u bedoelt: groenten heten gezond en daarom kan de commercie er ongestoord gebruik van maken.
'Grazing' heette dat in de jaren '80. Elke minuut van de dag moest een passende snack binnen handbereik worden gebracht. Dat we toen nooit aan groenten hebben gedacht... Natuurlijk dachten we in die tijd ook al aan eten terwijl je slaapt. Ging ons te ver. Zou dat het nieuwe eetmoment zijn? Ben reuze benieuwd.
'Nieuwe eetmomenten'. Welja.