De Belgische bierbrouwers hebben de handen ineen geslagen en komen met een gezamenlijke, nationale, mediacampagne: ‘Wees fier op ons Bier!’ De campagne is nodig omdat de Belgen zelf steeds minder bier drinken. Veertig jaar geleden was de consumptie nog 120 liter per jaar, inmiddels is dat teruggelopen tot 74 liter. Ook staat de export onder druk, onder meer door de Franse en Nederlandse accijnsverhogingen.
'De slagzin ‘heel de wereld is fier op ons bier, nu wij nog’ moet het binnenlands verbruik minstens op peil houden en de Belgen overtuigen dat eigen producten interessanter zijn dan Franse wijnen en Spaanse bubbels', schrijft De Standaard.
Dit artikel afdrukken
'De slagzin ‘heel de wereld is fier op ons bier, nu wij nog’ moet het binnenlands verbruik minstens op peil houden en de Belgen overtuigen dat eigen producten interessanter zijn dan Franse wijnen en Spaanse bubbels', schrijft De Standaard.
Nog 5
Je hebt 0 van de 5 kado-artikelen gelezen.
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook