Albert Heijn neemt het 'Netflix van gezond eten en leven' FoodFirst Network over. Op het lifestyleplatform krijgen betalende abonnees tips en advies over voeding, bewegen, slaap en ontspanning. Bekende gezichten van het platform zijn Rudolph van Veen en Irene Moors. De Hoogleraren Jaap Seidell en Hanno Pijl ondersteunen het initiatief.

De overname past volgens Albert Heijn in de strategie om iedereen in Nederland te inspireren tot een gezonde leefstijl.

Oprichter Jan Dekker startte het platform in 2017. Zijn streven was een volledig reclamevrij en onafhankelijk online platform over voeding.

De overname door Albert Heijn staat dat niet in de weg, zegt Dekker. Het platform blijft zelfstandig werken onder zijn eigen naam. Het verdienmodel gaat wellicht wel op de schop. Albert Heijn wil namelijk dat het platform voor iedereen toegankelijk wordt. Daarnaast biedt de samenwerking kansen “voor speciale acties voor Albert Heijn-klanten en de honderdduizend medewerkers van Albert Heijn”, schrijven beide partijen in het persbericht.

"Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven", zegt Dekker. "Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré."

De supermarktketen maakte geen financiële details bekend over de overname.
AH - Albert Heijn zet strategische stap met overname van online leefstijlplatform FoodFirst Network
Reageer
  • Deel
Druk af