Pijlen die naar de versafdeling wijzen, laten klanten meer groente en fruit bij hun super kopen. Dat blijkt uit een test in twee Amerikaanse supermarkten. Grote groene pijlen op de winkelvloer met de tekst ‘Volg de groene pijl voor je gezondheid’ zorgden voor duidelijk hogere verkopen dan in de winkel zonder die pijlen. Het totale bedrag wat mensen uitgaven, bleef nagenoeg gelijk.
Newswise - All Signs Point to Health: Arrows on Grocery Floors Increased the Proportion of Produce Spending
Lees ook
- 0 ALDI’s Disney Kitchen kinderassortiment: gezond, betaalbaar en aantrekkelijk voor kinderen 9 dec 2020
- 0 Prachtige poep op groen rantsoen 11 feb 2019
- 0 Albert Heijn brengt puur verse soepen en sauzen 10 mrt 2017
- 0 Laat je kind spelen met eten 22 feb 2017
- 0 ‘Groente en fruit maken gelukkig’ 11 jul 2016
- 4 Roemeense supers moeten 51% ‘lokaal’ inkopen 22 jun 2016
-
5
+‘Flavonoïden uit groenten en fruit helpen gezond gewicht’ 28 jan 2016
- 5 Zeven trucs om groente en fruit langer vers te houden 1 okt 2015
- 15 Melk voor mensen die niet tegen melk kunnen 21 feb 2013
- 50 Voedselbank zoekt boeren en tuinders 3 jun 2012
Ik kom bij mijn AH bij de kant-en-klaar maaltijden en het brood binnen, bij mijn Jumbo (kom ik minder, dus is ntiet helemaal precies) bij het brood en vleeswaren, daarna de wijn, bij de Plus eerst vleeswaren en bij de Lidl eerst langs het houdbaar en het brood.
Naar mijn weten kom je bij iedere supermarkt via de groenteafdeling binnen, dus waar ze die pijlen dan zouden moeten plaatsen?