Pijlen die naar de versafdeling wijzen, laten klanten meer groente en fruit bij hun super kopen. Dat blijkt uit een test in twee Amerikaanse supermarkten. Grote groene pijlen op de winkelvloer met de tekst ‘Volg de groene pijl voor je gezondheid’ zorgden voor duidelijk hogere verkopen dan in de winkel zonder die pijlen. Het totale bedrag wat mensen uitgaven, bleef nagenoeg gelijk.
Newswise - All Signs Point to Health: Arrows on Grocery Floors Increased the Proportion of Produce Spending
Lees ook
- 0 ALDI’s Disney Kitchen kinderassortiment: gezond, betaalbaar en aantrekkelijk voor kinderen 9 dec 2020
- 0 Prachtige poep op groen rantsoen 11 feb 2019
-
0
+Britse bedrijven beloven meer groente op het bord bij uit eten 25 okt 2017
-
1
+‘Ga voor kleur’ moet consumptie groente en economie stimuleren 11 mei 2017
- 0 Albert Heijn brengt puur verse soepen en sauzen 10 mrt 2017
- 5 Groente en fruitpromotie onder Amerikaanse bon-eters werkt 19 jan 2017
- 4 Roemeense supers moeten 51% ‘lokaal’ inkopen 22 jun 2016
- 2 Vers langer houdbaar dankzij spray met elektrische lading 15 apr 2016
- 5 Zeven trucs om groente en fruit langer vers te houden 1 okt 2015
- 50 Voedselbank zoekt boeren en tuinders 3 jun 2012
Ik kom bij mijn AH bij de kant-en-klaar maaltijden en het brood binnen, bij mijn Jumbo (kom ik minder, dus is ntiet helemaal precies) bij het brood en vleeswaren, daarna de wijn, bij de Plus eerst vleeswaren en bij de Lidl eerst langs het houdbaar en het brood.
Naar mijn weten kom je bij iedere supermarkt via de groenteafdeling binnen, dus waar ze die pijlen dan zouden moeten plaatsen?