Maaltijdboxenbezorger HelloFresh zou in de tweede helft van oktober een beursgang willen aankondigen, schrijft Distrifood. HelloFresh was twee jaar geleden al van plan naar de beurs te gaan, maar stelde dat toen uit omdat de resultaten achterbleven, de markt wisselvallig was en investeerders niet te trappelen stonden, aldus Bloomberg. Ook nu wacht HelloFresh nog de (derde) kwartaalcijfers af, om daarmee beleggers te kunnen overtuigen van een gezonde groei van het bedrijf. De beursgang zou tussen de €1,5 en €2 miljard moeten opbrengen. Twee jaar geleden zou dat €2,6 miljard zijn geweest.
Distrifood - HelloFresh deze maand naar beurs - Distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Met de beursgang hoopt HelloFresh zo'n €250 à €300 miljoen op te halen, meldt het FD vandaag.
Hellofresh beroept zich op "een sterke track record" die tot verbeterde winstmarges heeft geleid. "De nog verliesgevende onderneming streeft ernaar binnen vijftien maanden een break-even resultaat te boeken", vervolgt de krant. Met de opbrengst uit de beursgang wil HelloFresh verdere expansie financieren.
Rocket Internet, dat een belang van 53% heeft in HelloFresh, bracht in juni ook al Delivery Hero naar de beurs. Dat leverde ongeveer €1 miljard op.