1
Fotocredits: 'Vittel Mineralwasser', Open Food Facts

FlashVittel verdwijnt uit Duitse retail

Volgens de officiële verklaring voldoet het platte Vittel-water uit de Franse Vogezen niet meer aan de margeverwachtingen van de Zwitserse multinational Nestlé, het moederbedrijf van het flessenwatermerk. In de toekomst zal het bedrijf zich wereldwijd concentreren op zogeheten 'premium water'. Voor de Duitse markt vertrouwt het bedrijf op de duurdere merken San Pellegrino en Aqua Panna, die gericht zijn op de horeca. Vittel verliest al jaren aan populariteit in de Duitse markt. Mogelijk heeft dat te maken met de gevolgen van de waterwinning in het gebied rond het Franse stadje Vittel. Ondanks mooie verhalen over het beschermen van de bronnen, pompt Nestlé meer water op dan er valt, zodat het grondwaterpeil ieder jaar zo'n 30 cm zakt. Hoewel dit laatste door Nestlé zelfs wordt bevestigd, ontkent het bedrijf wel de link tussen het stoppen met de verkoop in Duitsland en de milieuschade die het Vittel flessenwater volgens milieubeschermers Frankrijk veroorzaakt. Lidl stopte al eerder met Vittel. Nu haalt Nestlé zelf een streep door het merk in zowel Duitsland als Oostenrijk.

Lebensmittelzeitung - Nestlé-Marke: Vittel verschwindet aus Deutschland, 3 feb 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Jan Peter van Doorn
Jan Peter van Doorn Marketing en reclame
  • #1
  • 4 feb '22
  • 9:04

En als dan ook nog het grootste gedeelte van je assortiment overbodig is, zijn we dan nu 'the fall of big food' aan het inluiden?

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.