Ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar lanceert Starbucks in China een koffiedrankje met varkensvlees.
De koffie bestaat uit een espresso, gestoomde melk met een saus van Dongpo-varkensvlees en een stukje Dongpo-varkensvlees bovenop. Dongpo-varkensvlees is een Chinees gerecht dat naar verluidt werd gecreëerd door de beroemde geleerde Su Dongpo. Het gerecht is geassocieerd met voorspoed en de Chinezen eten het daarom traditioneel ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar. Starbucks heeft de koffie daarom geheel toepasselijk Abundant Year Savory Latte genoemd.
China is van oorsprong een theeland, maar koffie wint aan populariteit. Starbucks ziet China als een groeimarkt met een groot potentieel en speelt daar slim op in met nieuwe drankjes die aansluiten bij de Chinese cultuur en trends.
De koffie kan je voor 68 yuan, omgerekend ongeveer €9, proberen en is verkrijgbaar in bijna 25 vestigingen in het land.
☕️ Braised-pork-flavored #coffee by @Starbucks , priced at 68 yuan ($9.45), would u like to have a try? Dubbed the “Abundant Year Savory Latte,” the coffee is debut to celebrate the #ChineseNewYear2024 with its “interesting” flavor. Some netizens describe the coffee tasted a bit… pic.twitter.com/XIsNF0uhst
— ShanghaiEye????official (@ShanghaiEye) February 20, 2024
Lees alles over reageren in de gespreksregels.