0
Fotocredits: 'McDonald’s McCafe', andreas160578

Flash Dagelijkse KostMcDonald’s verleidt met frietgeur

Nieuwe billboards van McDonald’s verspreiden de geur van Franse frietjes. De billboards zijn strategisch binnen een straal van 200 meter van een McDonald's restaurant geplaatst, om zo klanten te lokken.

Geuren verleiden ons onbewust. Het gebruik van geuren is een eeuwenoude truc. Zo bakt de supermarkt brood af om trek te creëren en spuiten kledingwinkels met parfum om de consument langer binnen te houden. Mensen hebben bepaalde associaties bij bepaalde geuren en die associaties beïnvloeden het keuzegedrag.

Hoe het billboard precies werkt, vertelt onderstaand filmpje. McDonald's plaatst daadwerkelijk Franse frietjes in het billboard. De geur wordt dan via buizen naar ventilatieopeningen geblazen. Iedereen die binnen 5 meter van het billboard loopt zou de geur moeten kunnen ruiken.

De actie levert ook kritiek op. De billboards leiden tot nog meer ongezonde verleiding, in de al zo verleidelijke voedselomgeving. “Hoe past dit in het Nationaal Preventieakkoord”, vraagt communicatiebureau Voedingsjungle zich op LinkedIn af.




RTLnieuws - Je neus achterna kopen: McDonald's adverteert met frietjesgeur op straat, 9 apr 2024
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.