Nestlé lanceert de eerste KitKat met cacao waarvan de klant kan checken waar die vandaag komt. De nieuwe KitKat reep heet ‘Breaks for Good’. De KitKat is gemaakt van bonen die verbouwd zijn door boeren die meedoen aan het Income Accelerator Programma van Nestlé.
De multinational wil met dit programma boeren een beter inkomen bezorgen, kinderarbeid verminderen, betere landbouwmethoden ontwikkelen en gendergelijkheid bevorderen. Tot nu toe heeft het programma in Ivoorkust 10.000 gezinnen geholpen. Nestlé breidt het nu uit naar Ghana om in totaal 30.000 gezinnen een beter leven te bieden.
Transparantie in de keten schept vertrouwen bij de consument en is voor bedrijven behalve een manier om goed te doen ook een manier om zich te onderscheiden. Met slimme marketing levert transparantie meer omzet op.
Overigens is Nestlé niet de enige met traceerbare cacao. Concurrent Tony’s Chocolonely is hier al jaren mee bezig. Nestlé is al jaren bezig met het verbeteren van de levensomstandigheden van de boeren die de cacao voor het bedrijf telen. In 2016 ging Foodlog mee om te kijken wat daar toen al gebeurde.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.