Als je menselijk contact moet gaan organiseren of zelfs als marketinginstrument kunt inzetten weet je dat de samenleving echt vast begint te lopen.
Supermarktketen Jumbo rolt het concept van de 'kletskassa' uit over Nederland. Het is een service aan mensen die eenzaam zijn. Er komen 200 kletskassa's bij, waar klanten bij het afrekenen rustig een praatje kunnen maken. Ook in België doen kletskassa's hun intrede. Een slimme zet. Niet alleen om de gratis reclame die het initiatief oplevert, maar ook omdat de kletskassa haaks op de trend naar zelfscannen, kassaloos en digitalisering staat. Uitstekende doelgroepmarketing. Want wie hoopt Jumbo aan te spreken? Eenzame, vaak oudere, mensen. In België is dat een kwart van de bevolking.
Gondola - Kletsen aan de kassa: de slimme zet van Jumbo, 29 sep 2021Als je menselijk contact moet gaan organiseren of zelfs als marketinginstrument kunt inzetten weet je dat de samenleving echt vast begint te lopen.
#1 helemaal met je eens!
Misschien een gevolg van de C-periode; het belang inzien van menselijk contact, persoonlijke interactie. En dan zie ik het maar als een positief side effect en hopelijk volgen er meer. Niet alleen voor ouderen want 1. niet alle ouderen zijn eenzaam en 2. het zijn niet alleen ouderen die eenzaam zijn. Maar dat is een ander onderwerp ;-).
Wat bij veel bedrijven en instanties ook een slimme zet zou zijn is om weer eens een levend persoon de telefoon te laten opnemen ipv een robot die een hele riedel opleest met keuzenummers die dikwijls niet aansluiten met wat je hebt te vragen. Dit soort bedrijven hebben de cliënten niet hoog zitten. Tegen eenzaamheid zal het vast niet helpen, maar wel tegen het gevoel van onmacht.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.