13
Fotocredits: 'Vliegtuig', Pixabay

FlashElektrisch maakt vliegen weer elitair

De bij-vliegvelden Rotterdam-Den Haag, Eindhoven en Groningen-Eelde denken dat er binnen vijf jaar elektrische lijnvluchten kunnen worden uitgevoerd in Nederland. Ze hopen daarmee relevant te blijven door deze lijnvluchten in een netwerk te laten uitgroeien tot "een Europees netwerk dat ook afgelegen regio’s bereikbaar maakt".
Het is technisch haalbaar en "van maatschappelijk belang" zeggen ze op basis van eigen onderzoek. Het wordt wel duur en lijkt in niets meer op die Ryanair-vlucht voor €50 heen en weer. Het zal gaan om vliegtuigjes waar maximaal 9 mensen in kunnen. Voor de elite dus, want de prijs voor een ticket in zo'n toestel gaat eerder richting €500-1.000 op de enkele reis. Gebruikers zullen vooral even voor de zaak tussen Rotterdam, Londen, Parijs en Berlijn heen en weer willen wippen in een heleboel kleine luchttaxi's. Het nieuwe vliegen voor zakenlieden die niet over een eigen privé elektrisch jetje kunnen beschikken

Trouw - Nederland krijgt binnen vijf jaar elektrische lijnvluchten, 9 apr 2021
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Jordi Kolenbrander
Jordi Kolenbrander Land- en tuinbouw
  • #1
  • 9 apr '21
  • 20:07

Daarom dat de elite de klimaatagenda pusht, de elite wilt elitair zijn en vinden dat alleen de elite alleen mag vliegen, een eigen auto hebben, een groot en vlees mogen eten terwijl de serfs die niet tot de elite behoren genoegen moeten nemen met openbaar vervoer, klein huis en kweekvlees of helemaal geen vlees.

Theo Jonkhart
Theo Jonkhart Anders zou ik het niet zeggen, want sommige zaken liggen vaak nèt even anders en
  • #2
  • 10 apr '21
  • 17:19

Dat krijg je nou allemaal van ‘nieuw leiderschap’.

Otto Rood
Otto Rood geïnteresseerde leek
  • #3
  • 12 apr '21
  • 13:18

Jordi #1 Het probleem blijft dat iedereen altijd kunnen vliegen voor een habbekrats, iedereen een auto (liefst 2 voor een gezin), iedereen een halve kilo vlees per dag, iedereen een betaalbare villa nou eenmaal lastig te realiseren is en milieutechnisch (voorlopig) onhoudbaar voor 7 miljard mensen op deze aardbol. Misschien is het inderdaad beter als sommige zaken alleen voor een hele kleine groep beschikbaar zijn.

Of we moeten het anders aanpakken, via een loting bepalen wie mag vliegen bijvoorbeeld.

Piet Hermus
Piet Hermus landbouw, schrijft wel eens wat
  • #4
  • 12 apr '21
  • 15:43

Ik zou zeggen dat alleen zij die in potentie CO2 kunnen binden, zouden mogen vliegen (en wellicht zelfs de stuurknuppel mogen bedienen).

ej van Ginkel
ej van Ginkel Land- en tuinbouw
  • #5
  • 12 apr '21
  • 18:00

#3 Gewoon iedereen een CO2 boekhouding laten bijhouden en als je dan bij de beste 30% zit kun je airmiles verdienen, liefst verhandelbaar want ik denk dat degenen die het best scoren meer om cash verlegen zitten dan om een vliegreis.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.