Voedingsmiddelenconcern Nestlé is de grootste investeerder in de Amerikaanse leverancier van kant-en-klare versmaaltijden Freshly. Het bedrijf haalde in totaal $77 miljoen op. Freshly verkoopt kant-en-klaar maaltijden op basis van hoogwaardige, écht verse ingrediënten die de abonnementenhouders thuis in de magnetron klaar kunnen maken. De ideale combinatie voor consumenten die "op zoek zijn naar een gezondere levensstijl, maar wel behoefte hebben aan gemak", aldus Distrifood. Nestlé wil met de investering meer bekendheid bereiken bij de Amerikaanse consumenten. Het is het de eerste keer dat het bedrijf investeert in het online distribueren van levensmiddelen - afgezien van dochterbedrijf Nespresso dan.
FoodNavigator USA - Nestlé USA invests in online meal delivery firm Freshly: 'Consumers are responding to a growing universe of direct-to-consumer options'
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Waarin verschillen écht verse ingrediënten met verse ingrediënten?