Gisteren verloor het aandeel de Belgische super Colruyt 9,4%. In de eerste helft van het boekjaar steeg het marktaandeel in België. Ook internationaal steeg de omzet, maar het bedrijfsresultaat daalde. Colruyt benadrukt zijn laagsteprijsbelofte waar te blijven maken, schrijft RetailDetail. De omzet van Colruyt Group groeide in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 met 2,4% tot meer dan 4,6 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (EBIT) daalde van 5,7% tot 5,5% van de omzet. Volgens Colruyt komt dat door hogere afschrijvingen gevolg van investeringen in winkels en de logistieke infrastructuur. De beurs lijkt te twijfelen over de winst van lage prijzen alleen.
RetailDetail - Colruyt wint opnieuw marktaandeel
Lees ook
- 3 Aankooplimiet voor basisproducten bij Colruyt 18 apr 2023
-
0
+Albert Heijn bepaalt actieprijzen Vlaamse winkels Colruyt 30 okt 2020
- 0 Helemaal kant-en-klaar babymaal 17 okt 2019
-
1
+Britse super kopieert Belgische discounter om de Duitsers Lidl en Aldi buiten de deur te houden 26 jul 2018
-
0
+Boerderijwinkels Colruyt lijden verlies 23 okt 2017
- 5 Colruyt doel van eerste Belgische boerenacties 30 jul 2015
- 11 Mainstream biologisch komt uit lagelonenlanden 1 jul 2014
- 0 Boeiend mediaspectakel over Belgische supermarkten 5 feb 2014
- 1 Topsectoren dragers toegevoegde waarde Nederlandse economie 12 jun 2013
- 0 Crisis speelt Lidl en Aldi in de kaart 30 jan 2013
RetailDetail vult zijn analyse van het aandeel Colruyt aan met deze scherpe observatie (aanbevolen lectuur): "Beleggers verwachten nu eenmaal groei, en de groei van de Colruyt Laagste Prijzen-winkels lijkt stilaan voorbij. Hoewel Jef Colruyt elk jaar de lat iets hoger legt wanneer hij de vraag krijgt voor hoeveel bijkomende winkels er nog plaats is, lijkt de markt nu wel zoetjesaan gedekt. Het marktaandeel stijgt nog, maar minder snel: er is bij winkelopeningen steeds meer gevaar voor kannibalisering. "