Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne gaat in januari 2020 van start, schrijft Distrifood. Vanaf dan zullen Assepoester, Ariël, Pocahontas en nog veel meer Disneyfiguren op de voorkant van gezonde producten als snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes staan. Aldi stelde de lijst met Schijf van Vijf-producten op in samenwerking met het Voedingscentrum.

Volgens Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is Aldi als discounter verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van betaalbare en gezonde voeding. De Schijf van Vijf-lijn met Disney-figuren is voor de supermarkt een volgende stap in het aanmoedigen van jonge gezinnen om voor gezondere alternatieven te kiezen.

Om kinderen en ouders nog meer te stimuleren om gezonde keuzes te maken, werkt de discounter ook samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Zo verwijderde Aldi al kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde voedselproducten en voerde de discounter een leeftijdsgrens in voor de verkoop van energiedranken.
Distrifood - Aldi mikt op positieve kindermarketing
Reageer
  • Deel
Druk af