Dora en Sponge Bob stonden op pakjes kinderkoek van Verkade. Kindermarketing.
Dat moet stoppen, zegt de Alliantie Stop Kindermarketing en wel in het bijzonder het verleiden van kleine kinderen om ongezonde voeding en snoep de winkelschappen uit te jengelen.
Verkade stopt er mee. Dat wil zeggen, met bekende helden op de verpakking van zoete koek zoals kinderen die kennen van de televisie.
Het bedrijf heeft een veel goedkopere oplossing: eigen helden. Voor Trouwe vriendjes en Discozwemmers, hoeft Verkade geen rechten af te dragen. Bovendien zijn ze niet bekend van tv, en dus verkopen de koekjes vanzelf stukken minder. Toch?
Dit artikel afdrukken
Dat moet stoppen, zegt de Alliantie Stop Kindermarketing en wel in het bijzonder het verleiden van kleine kinderen om ongezonde voeding en snoep de winkelschappen uit te jengelen.
Verkade stopt er mee. Dat wil zeggen, met bekende helden op de verpakking van zoete koek zoals kinderen die kennen van de televisie.
Het bedrijf heeft een veel goedkopere oplossing: eigen helden. Voor Trouwe vriendjes en Discozwemmers, hoeft Verkade geen rechten af te dragen. Bovendien zijn ze niet bekend van tv, en dus verkopen de koekjes vanzelf stukken minder. Toch?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Nu nog wachten op de eerste animatie van de Trouwe vriendjes en Discozwemmers.
Dubbel slag. Eerst de koekjes daarna de merchandise.
Het is maar net de vraag of een kind Dora of Sponge Bob leuk vinden/vonden of niet.
En Verkade gaat het toch echt niet om 'dus verkopen de koekjes vanzelf stukken minder'.