Vanaf 2 juni start Aldi in België gefaseerd met de uitrol van vers vlees. De retailer wil zo nog meer een first stop shop worden, een winkel waar de klant alles vindt voor zijn dagelijkse behoeftes.

Op enkele winkels na bood Aldi in België nog geen vers vlees aan. Wel bevindt zich naast de meeste filialen een slagerij van een derde partij. De grootste partner van Aldi is Renmans, deze slagersketen gaat ook het winkelassortiment leveren. Het assortiment bestaat uit 26 vaste artikelen van 100% Belgische herkomst. Alleen de Franse kalkoen en Ierse steak vormen een uitzondering. Seizoensartikelen, zoals een barbecueassortiment, vullen het aanbod aan. Op de verpakkingen is een transparantiecode te vinden. Het scannen van de QR-code geeft informatie over de leverancier, plaats van herkomst en verwerking en het deel van het dier. Hiermee is Aldi een voortrekker in België, aldus de discounter zelf. In Nederland draagt een groot deel van de versvleesproducten van Aldi al zo’n zogenaamde ATC-code.

De discounter ziet de stap als een belangrijke extra service naar de klant. “Als we de hele analyse in vers maakten, was het voor ons echt wel duidelijk dat we qua 'fair share' in vlees nergens stonden. Logisch, als je het niet aanbiedt”, legt marketingdirecteur Isabel Henderick uit aan RetailDetail. “Het was voor shoppers telkens een reden om toch elders te gaan winkelen.” Nu zeker tijdens de coronacrisis blijkt een first stop shop nog meer van belang te zijn, geeft Henderick aan. Klanten komen minder frequent en kopen meer.
ALDI België - ALDI biedt 100% Belgisch vers vlees aan
Reageer
  • Deel
Druk af