Ik las het afgelopen week in de bijlage van onze Zwolse Stentor. Gubba= Syrisch voor het woord waterput.
Wat gaat Gubba doen? Gubba haalt duurzaam en bewust leven uit de sfeer van geitenwollensokken, aldus de krant.
Jij en ik weten dat deze doelgroep inmiddels al lang voorbij het stadium is van geitenwollensokken maar ach.... het geeft even aan hoe er over de doelgroep gedacht wordt.
Het draait hier dus om een internetbedrijf dat op 7 juni a.s. gelanceerd wordt.
In de internetwinkel gaat het om verkoop van duusrzame producten( boeken, horloges, make-up, cappuchinokopjes, snijplanken, reizen etc.) met als achtergrondgedachte: 'Consumenten zijn zeker geinteresseerd in duurzame producten, als die maar aantrekkelijk zijn en goedkoop. want daar mankeert het vaak aan 'aldus directeur David Brakel (27) uit Utrecht.
Gubba borduurt verder op de loyaliteitsprogramma's van pensioenfonds PGGM en ENECO voor hun klanten, zoals spaaracties. Ook Rabobank en Triodos bank haken aan. Hierdoor kunnen ze meteen twee miljoen mensen bereiken. We bieden hen geen spaarpunten maar harde Euro' s licht van Brakel toe.
Er komt ook achtergrond informatie over nieuws, films, discussie en de verkiezing van de Nederlander wie het meest Gubba is. Uniek wordt de mogelijkheid genoemd om de grote massa ertoe aan te zetten op een bewuste manier te consumeren.
Met name dat laatste punt wekte uiteraard mijn interesse. Ik ben erg nieuwsgierig hoe zij dan de massa aan het Internet krijgen om dan ook daadwerkelijk het gedrag van dezelfde consument waar wij het continu over hebben te gaan beïnvloeden ....
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Goh daar zaten we nu echt op te wachten....
Het zou wel eens een beetje ... geitenwollensokkerig kunnen worden. Het dichtst bij de ontkenningen ligt nl. altijd de bevestiging ;-)
Maar, niet zo negatief, laten we er vooral positief naar kijken en zien wat dit gaat doen!
Ja, dat had ik ook in de eerste instantie Brigitte. Maar je moet toegeven hoe meer er mee bezig zijn de consumenten bewust te maken van duurzaam en bewust hoe beter. In het meest positieve geval komen ze na een tijdje vanzelf bij ons terecht omdat de site niet biedt wat ze zoeken?!;-)
En ik zou net een paar geitenwollen sokken kopen. Potverdikkie, weer te laat!
"Consumenten zijn zeker geinteresseerd in duurzame producten, als die maar aantrekkelijk zijn en goedkoop. Want daar mankeert het vaak aan" aldus directeur David Brakel (27) uit Utrecht.
Ik hoop van harte dat ze iets van de grond kunnen krijgen zodat nog wat meer mensen bewust worden, maar zo te lezen snapt David Brakel het zélf ook nog niet helemaal.
Duurzame producten verdienen geen lage prijs, duurzame producten verdienen een goede prijs. Zonder goede prijs geen duurzame producten...
Eens met Jacobus, over dat argument hebben we hier eerder gehad: http://www.foodlog.nl/comments.php?id=337_0_1_0_C