Dat zegt Michel Biero, hoofd inkoop van Lidl Frankrijk. Foodmagazine brengt een uitgebreide reportage over de groeistrategie van Lidl in Frankrijk. Met luxe artikelen is het bedrijf de schrik van de gevestigde Franse supermarkten geworden. Het bedrijf verkoopt potjes kaviaar voor €10 en kon door zijn omzet (2016) bijvoorbeeld 12% van het totale wijnvolume in de Bordeaux tegen even scherpe prijzen inkopen als verkopen. Met lage prijzen voor luxe, lokt het bedrijf mensen de winkels in. Bedrog? Nee. Het bedrijf weet zijn formule overall te laten kloppen. Het verkoopt voornamelijk Frans vlees en overtuigt daar zelfs de tegen supermarkten protesterende Bretonse boeren mee. Lees verder op Foodmagazine.
Foodmagazine - Lidl Frankrijk strijdt met kaviaar en commercials - Foodmagazine
Lees ook
- Gratis keukenmachine: Lidl Frankrijk wil de eerste keuze worden 17 nov 2023
- Nutri-Score kleurtjes voor eerlijke beloning Franse boer 8 aug 2023
- 1 Franse Lidl ziet kans voor 40% groei 22 jul 2023
- 1 Franse Lidl geeft tijdelijk 5%-korting op alles 16 mrt 2023
-
9
+Anti-inflatiemandje Franse supermarkten passeert regering links en rechts 6 feb 2023
De essentie van marketing.