De biologische winkel van Albert Heijn aan de Utrechtse Twijnstraat in Utrecht is één van inspiraties voor het Allerhande Kerstfestival van AH in het Spoorweg Museum in die stad.

"In die winkel hebben we voor het eerst producten onder hetzelfde thema geconcentreerd verkocht. We wilden ook zoiets voor het kerstassortiment hebben. Hoe we het in de bio-winkel in het klein aanpakken, doen we nu als het ware in het groot", zegt Albert Heijn topman Wouter Kolk. De winkel opende in september. Daarnaast blijkt het festival (entrée: €10) in te spelen op de trend van foodfestivals en gebaseerd op de wens van klanten om nieuwe producten eerst te kunnen proeven

Het Allerhande Kerstfestival heeft 7000 vierkante meter tot zijn beschikking. In zeventig stands laten leveranciers van de Zaanse super hun producten zien en proeven, waaronder 220 kerstproducten die in de AH-winkels te vinden zijn. Albert Heijn heeft veertig procent van zijn kerstassortiment vernieuwd.
Distrifood - abcAH-topman: Bio-winkel inspiratie kerstfestival
Reageer
  • Deel
Druk af