De X-generatie, mensen die tussen 1966 en 1981 werden geboren, shopt het meest online. X-ers deden vorig jaar 20% meer aankopen online dan de met internet opgegroeide Y-ers (de zogeheten millennials, geboren in 1982-2001), blijkt uit internationaal onderzoek (50 landen, 18.000 consumenten) van KPMG. Babyboomers, geboren tussen 1946 en 1965, gaven online het meeste geld uit, met name aan dure aankopen zoals apparaten, zorgproducten en wijn. Millennials besteedden $173 per aankoop, X-ers $190. Bestellen doet 60% van de consumenten het liefst via de laptop of computer. De inmiddels bejaarde babyboomers verslaan de X- en Y-generatie. Zij besteden $203 online.
Lees ook
-
11
+Vooral jongeren kunnen niet koken, willen niet koken en gunnen zich geen tijd om te koken 19 apr 2022
- 0 Cocktail voor op de boot 20 jun 2021
-
12
+Jongere generaties ‘ontkoken’ Nederland 7 mei 2021
-
2
+Echte kaas verdrijft ‘processed cheese’ van de Amerikaanse markt 13 okt 2018
-
3
+‘Millennials zijn horecaverslaafd.’ Maar waarom en wat scheelt zelf koffie zetten? 30 sep 2018
-
0
+Diëtisten moeten zeggen wat hun kennis waard is, in geld 4 okt 2017
- 0 Online aankopen verdubbelen, maar zijn niet goedkoper 31 mei 2016
- 0 Foodmarktassortiment Jumbo ook online 4 jun 2015
- 1 Ook Whole Foods maakt biologisch goedkoper 16 mei 2015
- 0 Bol.com breidt uit naar en met Belgische winkeliers 10 sep 2014