De X-generatie, mensen die tussen 1966 en 1981 werden geboren, shopt het meest online. X-ers deden vorig jaar 20% meer aankopen online dan de met internet opgegroeide Y-ers (de zogeheten millennials, geboren in 1982-2001), blijkt uit internationaal onderzoek (50 landen, 18.000 consumenten) van KPMG. Babyboomers, geboren tussen 1946 en 1965, gaven online het meeste geld uit, met name aan dure aankopen zoals apparaten, zorgproducten en wijn. Millennials besteedden $173 per aankoop, X-ers $190. Bestellen doet 60% van de consumenten het liefst via de laptop of computer. De inmiddels bejaarde babyboomers verslaan de X- en Y-generatie. Zij besteden $203 online.
Retailnews - ??Generatie X koopt het meest online?
Lees ook
-
11
+Vooral jongeren kunnen niet koken, willen niet koken en gunnen zich geen tijd om te koken 19 apr 2022
-
1
+Pandemie leerde Amerikanen online boodschappen doen 15 mrt 2022
-
12
+Jongere generaties ‘ontkoken’ Nederland 7 mei 2021
-
1
+‘Consumenten willen eten dat klopt en lokaal is, maar vinden het duur’ 15 nov 2018
-
3
+‘Millennials zijn horecaverslaafd.’ Maar waarom en wat scheelt zelf koffie zetten? 30 sep 2018
-
0
+Kerstfeest wordt thuisbezorgd want het sneeuwde even 20 dec 2017
- 0 Online eten bestellen in België ruim 50% gegroeid 17 sep 2016
- 1 Ook Whole Foods maakt biologisch goedkoper 16 mei 2015
- 0 Grossier start online super en pakt hobbykok mee 18 mrt 2015
- 0 Tesco start afhaalpunten bij scholen 21 okt 2013