De X-generatie, mensen die tussen 1966 en 1981 werden geboren, shopt het meest online. X-ers deden vorig jaar 20% meer aankopen online dan de met internet opgegroeide Y-ers (de zogeheten millennials, geboren in 1982-2001), blijkt uit internationaal onderzoek (50 landen, 18.000 consumenten) van KPMG. Babyboomers, geboren tussen 1946 en 1965, gaven online het meeste geld uit, met name aan dure aankopen zoals apparaten, zorgproducten en wijn. Millennials besteedden $173 per aankoop, X-ers $190. Bestellen doet 60% van de consumenten het liefst via de laptop of computer. De inmiddels bejaarde babyboomers verslaan de X- en Y-generatie. Zij besteden $203 online.
Retailnews - ??Generatie X koopt het meest online?
Lees ook
- 0 Geld helpt armere mensen afvallen 7 dec 2022
-
11
+Vooral jongeren kunnen niet koken, willen niet koken en gunnen zich geen tijd om te koken 19 apr 2022
-
12
+Jongere generaties ‘ontkoken’ Nederland 7 mei 2021
-
0
+Huren winkel wordt goedkoper omdat klanten online kopen 3 jan 2019
-
3
+‘Millennials zijn horecaverslaafd.’ Maar waarom en wat scheelt zelf koffie zetten? 30 sep 2018
-
4
+Kwart van Britten durft geen rauw vlees aan te raken 17 apr 2018
- 16 ‘Geluk belangrijker dan geld’ 15 dec 2016
- 4 365, de ‘gewone’ dagelijkse Whole Foods in de buurt 17 jun 2015
- 1 Ook Whole Foods maakt biologisch goedkoper 16 mei 2015
- 1 Online kruideniers gaan het winnen van klassieke winkels 21 jan 2014