Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten. Dat zegt topman Sander van der Laan in het FD. De A-merkfabrikanten laten de snelle expansie van de keten niet aan hun marktaandeel voorbijgaan. Action telt nu 840 winkels in 6 landen, waarvan 353 in Nederland. Van der Laan: "Vorig jaar hebben we 141 nieuwe winkels geopend, dit jaar worden het er 197. Best een boel, maar dit is ook een goedgeolied bedrijf." Action dankt zijn succes aan vergaande uniformiteit en bodemprijzen. Dé klantentrekker: snelle wisselingen in het assortiment, waarvoor de klant komt 'schatzoeken', zegt Van der Laan.
Het Financieele Dagblad - Action versnelt zijn groei met bekende merken
Lees ook
-
0
+Nederland houdt vleesvervangers in de benen 31 jan 2024
- 0 ‘Oreo Cookiegate laat verlies vertrouwen in A-merken zien’ 30 dec 2023
- ‘Wel goedkopere merken, geen goedkopere supermarkten’ 17 mei 2022
- 0 Biefstukken van Action 22 mrt 2019
-
1
+Jumbo wil in Vlaanderen meer dan 100 winkels openen 27 feb 2019
-
0
+Online foodmarktplaats Shobr stopt nog voor de start 29 nov 2017
-
0
+Calvé en Campina laten Pampers voorgaan als sterk merk 20 okt 2017
- 16 Frontale aanval Lidl op prijs A-merken 28 aug 2015
- 23 AH verlaagt prijzen - voorbode van nieuwe prijzenoorlog? 7 sep 2013
- 4 Eén tegen allen, allen tegen Lidl 13 jun 2013
Is dit bluf?: "Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten"