Bijna 1 op de 7 huishoudens doet online boodschappen bij de supermarkt, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Dit is een forse groei ten opzichte van de 1 op de 12 huishoudens vorig jaar. Daarmee stijgt het omzetaandeel van 1% naar 1,9% van de totaalomzet van supermarkten. Vooral jongeren en gezinnen met kinderen bestellen hun boodschappen steeds vaker online. Huishoudens in de Randstad blijken vaker online te boodschappen te doen dan huishoudens in minder stedelijk gebied. Niet alleen online boodschappen doen neemt toe; ook de totale supermarktomzet is in de eerste 10 maanden van dit jaar met 2,4% gestegen door stijgend aantal supermarktbezoeken.
Lees ook
-
1
+Crisp maakt zich geen zorgen om miljoenen verlies 17 aug 2021
-
4
+Vijf jaar Picnic zette de Nederlandse online boodschappenwereld op zijn kop 25 sep 2020
-
2
+Stijgende marktaandelen bakkers, slagers en groenteboeren dankzij Corona 3 aug 2020
-
2
+Picnic is geen supermarkt, vindt de rechter; flauwekul vindt de FNV 3 dec 2019
-
1
+Gemak wordt het geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst 24 aug 2019
-
0
+Tekort aan bezorgers remt groei Britse onlinesupermarkt 15 dec 2017
-
2
+1 op de 5 supers bezorgt de boodschappen zelf aan huis 16 nov 2017
-
0
+PLUS werkt aan ‘online menukaart’ 26 okt 2017
- 0 Online aankopen verdubbelen, maar zijn niet goedkoper 31 mei 2016
- 1 Kwart huishoudens deed paasboodschappen bij Lidl 12 apr 2012