Bijna 1 op de 7 huishoudens doet online boodschappen bij de supermarkt, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Dit is een forse groei ten opzichte van de 1 op de 12 huishoudens vorig jaar. Daarmee stijgt het omzetaandeel van 1% naar 1,9% van de totaalomzet van supermarkten. Vooral jongeren en gezinnen met kinderen bestellen hun boodschappen steeds vaker online. Huishoudens in de Randstad blijken vaker online te boodschappen te doen dan huishoudens in minder stedelijk gebied. Niet alleen online boodschappen doen neemt toe; ook de totale supermarktomzet is in de eerste 10 maanden van dit jaar met 2,4% gestegen door stijgend aantal supermarktbezoeken.
Lees ook
-
0
+Omzetgroei supermarkten en speciaalzaken is voorbij; alleen de bakker blijft plussen 16 aug 2021
-
0
+Picnic test eigen betaaldienst ‘Picnic Pay’ 5 nov 2020
-
0
+Aldi UK lanceert webshop voor ‘quarantainebox’ 17 apr 2020
-
2
+‘Na 15 keer in de rondte is een weckpot CO2-neutraal’ 14 apr 2020
-
1
+Gemak wordt het geheim van Rotterdamse verpakkingsvrije bezorgdienst 24 aug 2019
-
1
+Nederlandse supermarkten moeten vooral oppassen voor ‘merkenplatforms’ 14 mrt 2019
-
0
+Minder online AmazonFresh in VS, meer in Duitsland 7 nov 2017
-
0
+PLUS werkt aan ‘online menukaart’ 26 okt 2017
- 0 ‘Picnic breidt uit naar het westen’ 2 mrt 2017
- 0 Picnic bezorgde gewicht ‘32 Boeings 747’ 5 jan 2017