Kleine foodproducenten profiteren van de "bijna maatschappelijke behoefte om industriƫle processen weer ambachtelijk te maken", schrijft ABN AMRO. De bank rapporteert dat het aantal bedrijven in de voedingsmiddelen en drankensector de afgelopen 5 jaar met 21% groeide naar 5.785. Kleine bedrijven, met minder dan 5 man personeel, groeiden 45%, naar 3.660. Het aantal bierbrouwers groeide zelfs 430%, naar 300. Alleen al in 2016 schreven zich 35 bierbrouwers en 138 foodtrucks in bij de Kamer van Koophandel. ABN AMRO verwacht dat er eind 2018 4.100 kleinschalige foodbedrijven zullen zijn. Essentieel voor een succesvolle food-start-up zijn een onderscheidend product en directe consumentenbenadering.
Insights ABN AMRO - Kleine producenten: smaakmakers van de foodsector - Insights
Lees ook
-
1
+Inflatie dwingt Unilever tot 4,1% prijsverhoging, bierbrouwers zien blik en gerst 70% duurder worden 21 okt 2021
-
36
+Malhotra en Pijl informeren het Europese Parlement: foute voeding opruimen is het beste medicijn 14 apr 2018
-
0
+Holle chocolaatjes en eiwitballen 18 mei 2017
- 2 Fusie AB InBev en SABMiller goedgekeurd 29 sep 2016
- 0 Lage grondstofprijzen stuwden winst voedingsmiddelenindustrie 5 feb 2016
- 0 Agriterra en ABN Amro gaan crowdfunden voor buitenlandse boeren 5 nov 2015
- 0 Duitse handel in voeding met Oosterburen bloeit 11 mei 2014
- 0 Koplopers voedingsindustrie tekenen intentieverklaring verduurzaming 31 mei 2013
- 4 “Nederlandse voedingsmiddelenindustrie moet de grens over” 31 okt 2012
- 3 Big Food beware: de advocaten komen eraan! 18 okt 2012