De Nederlandse levensmiddelenindustrie buigt voor maatschappelijke druk en haalt kinderhelden van verpakkingen van ongezonde producten, schrijft de Telegraaf. Op producten voor kinderen onder de 7 jaar mochten al geen kinderidolen staan. De FNLI wil de leeftijdsgrens optrekken naar 7-13 jarigen. Het ziet er naar uit dat de meeste Dora-koekjes, Frozen-toetjes en Sesamstraat-repen volgend jaar al in de ban gaan. Kinderhelden verdwijnen alleen van verpakkingen van ongezonde producten, aldus de FNLI. "Als het om tomaten gaat, gaan we het natuurlijk niet tegenhouden". De FNLI zoekt nog uit welke Europese of mededingingsregels het besluit in de weg zouden kunnen staan.
De Telegraaf - Lekkers moet saaier
Lees ook
-
13
+Nieuwe schaarste: je super biedt een alternatief voor onbetaalbare producten 6 dec 2023
-
8
+Grote Duitse slachter vraagt supermarkten alle prijsafspraken open te breken 13 mrt 2022
-
2
+Directeur brancheorganisatie FNLI voor de levensmiddelenindustrie is niet zo van ‘clean label’ 19 jul 2019
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 2 Franse levensmiddelenindustrie klem tussen boer en super 8 apr 2017
- 0 Groot-Brittanniƫ perkt kindermarketing verder in 8 dec 2016
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 0 Voedingsindustrie opent deuren in jacht op jong talent 6 okt 2016
- 9 ‘Overheidsingrijpen kindermarketing niet nodig’ 4 aug 2016