3
Fotocredits: 'Hospital food', pixabay.com

Flash Dagelijkse KostTroosteloze hap verleden tijd in Belgisch ziekenhuis

Een maaltijd op ster-niveau op je ziekenhuisbord. Dat kunnen de patiënten in het Belgische ziekenhuis AZ Groeninge dit jaar verwachten.

Het restaurant van het ziekenhuis in Kortrijk heeft als eerste het kwaliteitslabel van restaurantgids Gault&Millau behaald. Het ziekenhuis schakelde de inspecteurs van de gids in om hun maaltijden naar topniveau te brengen. Dat lukte door onder meer smaak en textuur aan te passen.

Goed eten bevordert het herstel van patiënten. Daar spelen ziekenhuizen in Nederland op in met programma's als FoodforCare (Radboud UMC) en maaltijdservice At your Request (Gelderse Vallei Ziekenhuis in Ede, dat zich al ruim een decennium op betere voeding voorstaat).

Het audit-traject in Kortrijk nam een jaar in beslag. Op 8 verschillende momenten proefden de Gault&Millau-inspecteurs steeds 16 maaltijden. Volgend jaar komen de inspecteurs terug, want het kwaliteitslabel moet ieder jaar opnieuw verdiend worden.

VRT - AZ Groeninge in Kortrijk behaalt als eerste ziekenhuis Gault&Millau-label voor patiëntenmaaltijden , 28 apr 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Harry Romijn
Harry Romijn Levensmiddelenhandel
  • #3
  • 1 mei '23
  • 14:01

@ 2: "of Harry wel de man is om te oordelen wat goed eten is met zijn levensmiddelen handel achtergrond " Sorry. ???

Of weer een typische Ollander: zonder ook maar het begin van de geringste kennis, toch een mening uiten.
Mocht u ooit in Santiago de Chile komen: een bezoek aan restaurant Coco Loco is de moete waard.
Chili: daar komen heel veel gedroogd fruit vandaan, ook noten, wijnen enz. Idem de westkant van Argentinië: Mendosa, San Rafael enz.

james pott
james pott land- en tuinbouw
  • #2
  • 29 apr '23
  • 15:16

Ik heb ook geen klagen over het eten in het ziekenhuis, maar ik vraag me af of Harry wel de man is om te oordelen wat goed eten is met zijn levensmiddelen handel achtergrond.

Harry Romijn
Harry Romijn Levensmiddelenhandel
  • #1
  • 29 apr '23
  • 12:20

Twee keer geopereerd in AZ Klina-Brasschaat ( 2011) . Nergens over te klagen; niet over de wachttijden, de kennis en kunde van de artsen, de vriendelijkheid van het personeel ( verpleging en rest) en helemaal niet over het eten.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.