0
Fotocredits: 'Coca-Cola 3000', uitsnede, media-center Coca-Cola

Flash Dagelijkse KostRobot bedenkt Coca-Cola van de toekomst

Coca-Cola lanceert een smaakvariant die met zowel menselijke als robot-intelligentie (AI) is gemaakt. De variant heet Coca-Cola Y3000, een limited-edition uit de koker van het Coke Creations platform. In Y3000 waagt Coca-Cola een poging “om de wereldwijde toekomstvisie van consumenten vast te leggen”. Hoe zien we het jaar 3000 voor ons?

Op CNBC Make it legt Coca-Cola uit hoe het ontwikkelproces in zijn werk ging. Het is een proces met twee stappen. Eerst verzamelden onderzoekers "belangrijke smaakvoorkeuren en -trends om te begrijpen hoe consumenten zich de toekomst voorstellen en denken dat die zal smaken". Daarna mocht de AI van het drankbedrijf op basis van die input aan de gang om 'smaakprofielen en smaakcombinaties te helpen ontwikkelen.' AI heeft ook geholpen bij het design van het blikje.

Het Zwitserse Migros kwam eerder dit jaar al met een frisdrank die met behulp van AI-technologie is ontwikkeld. Daarna finetuneden productontwikkelaars de verhoudingen en mochten marketeers een naam verzinnen voor het product. Het werd Vivi Nova.

Food Personality - Coca-Cola introduceert limited-edition ?AI-smaak?, 15 sep 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.