Zoals wel vaker creëert de oplossing van het ene probleem weer een ander probleem.
Al sinds de lancering, in 1936, zijn de chocolaatjes en toffees van Quality Street op dezelfde manier individueel verpakt: een laagje folie met een felgekleurd cellofaantje erom dat je los kunt wikkelen door er aan te trekken. Individueel verpakte snoepjes waren revolutionair indertijd. Er werden speciale machines voor gebouwd die de dubbele verpakking om de snoepjes konden wikkelen. Maar binnenkort staan die machines werkeloos.
Nestlé, eigenaar van Quality Street, voert een nieuwe revolutie door. De Quality Street-snoepjes zijn voortaan gewikkeld in verantwoord papier. Met een plantaardige coating, dat nog wel, om 'doorlekken' van de vetten uit de chocola te vermijden. Maar verder gewoon papier, want dat kan de consument tenminste gewoon in de papierbak recyclen.
Wereldwijd scheelt het Nestlé en het milieu 2,5 miljard cellofaantjes.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.