0
Fotocredits: Nationaal Park Hoge Kempen Mechelse Heide, Ine Nationaal Park, Marcel Bex

Flash PerspectiefNatuur als personeelsbinder

Als je werknemers aan je bedrijf kunt binden met een sportabonnement of opleiding, waarom dan niet met een 'natuurabonnement'? Met zo'n extra beloning of bonus die feilloos inspeelt op de behoefte van (jonge) mensen om naast hun persoonlijke welbevinden ook maatschappelijke impact te maken, kan een bedrijf zich onderscheiden in de 'war on talent'.

In België bestaat sinds deze week het natuurabonnement, bedacht door het Nationaal Park Hoge Kempen en Forest Fwd. Abonnees kunnen meermaals per jaar mee met de rangers van het Nationaal Park voor een natuurbeleving op maat. Tegelijk draagt elk bedrijf dat zich abonneert bij aan de natuurprojecten in het Park. Duur hoeft het niet te zijn: vanaf €45 per persoon per jaar mag een natuurabonnementshouder zich een jaar lang 'ambassadeur' van het Park noemen.

Het eerste natuurabonnement is afgenomen door Human Resources en Well-being-specialist Attentia. Positief beïnvloeden van het welzijn van de medewerkers staan bij het bedrijf hoger op het prioriteitenlijstje dan salaris of bonussen. "Natuurabonnementen passen in een gezond HR & Well-being beleid, waar het vinden en behouden van talenten zeer belangrijk is geworden," zegt CEO Carine Huysveld op Vilt.

VILT - Bedrijven kunnen nu ook natuurabonnementen aan werkneme, 30 apr 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.