0
Fotocredits: 'Coca-Cola', Mike Mozart

Flash Dagelijkse Kost‘Hete’ Coca-Cola doet mee met de trend

Coca-Cola lanceert een nieuwe pittige cola. Met de ‘Coca-Cola Spiced’ volgt de frisdrankenproducent de trend van pittige snacks en dranken.

Pittig eten is booming. Challenges op sociale media wakkeren de trend aan. De gezondheidsrisico’s die aan het extreem zoete of hete snoep kleven, lijken de jonge consument niet af te schrikken. Vorig jaar overleed een 14-jarige jongen na het eten van een extreem hete tortilla chip voor de ‘One-Chip-Challenge’, ook al stonden er gezondheidswaarschuwingen op de verpakking.

De smaak van de spicy Coca-Cola is natuurlijk lang niet zó extreem als die van de tortilla chip. De voornaamste nieuwe smaak in het drankje is framboos. Volgens Coca-Cola is de nieuwe smaak in een recordtijd ontwikkeld: 7 weken, terwijl het bedrijf daar normaal gemiddeld een jaar over doet. Snelheid is geboden om de markt bij te houden, zegt het bedrijf.

Coca-cola spiced lanceert op 19 februari op de Amerikaanse en Canadese markt. Of en wanneer de smaak naar Nederland komt, is nog onbekend.

Independent - Coca-Cola is launching its first new flavour in years , 12 feb 2024
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.