Januari is dé maand voor gezonder eten en slim besparen bij de supermarkt. Waar gaat die ‘gezonde en prijsbewuste’ consument heen om zijn boodschappen te doen? Adformatie zocht het uit.
Shoppers zien Albert Heijn als de beste supermarkt voor gezonde keuzes (30%), gevolgd door Lidl (16%) en Jumbo (15%). Misschien komt dat deels omdat Albert Heijn de Nutri-Score die begin dit jaar werd ingevoerd al langere tijd actief voerde. Inmiddels is 55% van de omzet gezond van de blauwe super volgens de definities van het label.
Op het gebied van betaalhaarheid winnen Lidl (28%) en Dirk (23%) het. In dit rijtje bungelt Albert Heijn bijna onderaan met 8%, terwijl het bedrijf een markaandeel heeft van 37,1%.
Er is dus geen supermarkt die tegelijk gezond én lekker betaalbaar is. Wil je toch het beste van beide werelden? Dan is Lidl dus een goede optie volgens de Nederlandse consument.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.