0
Fotocredits: 'Lekker eten', Pixnio

FlashCoronakoks zonder opleiding succesvol op Instagram

Instagramkoks zijn populair bij jonge mensen omdat ze toegankelijke recepten publiceren die je in korte tijd klaar kan maken. De Volkskrant sprak met 3 succesvolle koks.

Al het begin is klein. Koks Pien Wekking (Instagramaccount Pien laat haar eten zien, 131.000 volgers) en Suzanne van der Staaij (Instagramaccount Suzielenghi, 38.000 volgers) zetten in coronatijden hun recepten online om hun vrienden van hun kookkunsten op de hoogte te houden. Jason Tjon Affo (Instagramaccount The Indigo Kitchen, 29.000 volgers) begon met koken omdat hij zijn familie wilde laten zien dat veganistisch eten lekker is.

Het succes van Instagram vertaalt zich ook naar de boekenmarkt. Het eerste kookboek van Pien Wekking staat momenteel in de top-3 van best verkochte kookboeken van de Bestseller 60. Tjon Affo heeft al drie kookboeken uitgebracht. Van der Staaij verdient niks met haar kookkunsten: “Ik wil dat ook niet, voor mij is het echt een hobby. Ik heb een fulltimebaan in marketing die ik ontzettend leuk vind, dit doe ik er echt naast."

de Volkskrant - Geen koksopleiding, wel honderdduizenden volgers: hoe verklaren foodfluencers hun succes?, 10 jan 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.