Fotocredits: 'GiG Lemonade Twins', GiG
Limonade gemaakt van echt fruit, maar wél met 5% alcohol: hard lemonade. De Amsterdamse broers Max en Bob Ponsen brengen dit populaire Amerikaanse drankje met hun bedrijf GiG op de Nederlandse markt. Ze hopen daarmee het succes van hard seltzer, een ander populair overgewaaid Amerikaans drankje dat bestaat uit alcoholisch bruiswater, te evenaren.
Hard seltzer wordt gezien als het gezondere alternatief voor bier. De broers proberen met hard lemonade ook in te spelen op het gezondheidsvlak. De hard lemonade bevat minder suiker dan normale limonade.
GiG lanceert de hard lemonade via festivals, groothandel Sligro en bezorgdiensten Getir, Gorillas en Flink. Ze zetten daarmee duidelijk in op het jonge publiek.
Gezondheidsexperts zijn minder enthousiast. Ze zijn bang dat dit soort zoete limonadedrankjes kinderen aanzet tot alcohol drinken. Frisdrankmerk DubbelFrisss kreeg bijvoorbeeld 2 weken geleden het publiek over zich heen toen ze een pornstar martini frisdrank lanceerden. En daar zat nog niet eens alcohol in.
Marketingtribune - GiG introduceert hard lemonade in Nederland,
21 jun 2023