1
Fotocredits: 'GiG Lemonade Twins', GiG

Flash Dagelijkse KostHarde limonade mét

Limonade gemaakt van echt fruit, maar wél met 5% alcohol: hard lemonade. De Amsterdamse broers Max en Bob Ponsen brengen dit populaire Amerikaanse drankje met hun bedrijf GiG op de Nederlandse markt. Ze hopen daarmee het succes van hard seltzer, een ander populair overgewaaid Amerikaans drankje dat bestaat uit alcoholisch bruiswater, te evenaren.

Hard seltzer wordt gezien als het gezondere alternatief voor bier. De broers proberen met hard lemonade ook in te spelen op het gezondheidsvlak. De hard lemonade bevat minder suiker dan normale limonade.

GiG lanceert de hard lemonade via festivals, groothandel Sligro en bezorgdiensten Getir, Gorillas en Flink. Ze zetten daarmee duidelijk in op het jonge publiek.

Gezondheidsexperts zijn minder enthousiast. Ze zijn bang dat dit soort zoete limonadedrankjes kinderen aanzet tot alcohol drinken. Frisdrankmerk DubbelFrisss kreeg bijvoorbeeld 2 weken geleden het publiek over zich heen toen ze een pornstar martini frisdrank lanceerden. En daar zat nog niet eens alcohol in.

Marketingtribune - GiG introduceert hard lemonade in Nederland, 21 jun 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Bram van Driel
Bram van Driel Voormalig redacteur, Foodlog
  • #1
  • 15 sep '23
  • 17:32

Het Foodlog kantoor lag dubbel om deze nieuwe reclame van GiG. Met de nieuwe campagne zet GiG een Hard Seltzer in de markt, geschikt voor jong én oud. GiG Hard Seltzer is te verkrijgen in de smaken Grapefruit Melody, Lime Rhythm, Berry Beat en Passionfruit Funk.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.