Is dit een logisch gevolg van zo'n breed gebruik van dit reclamische logo?

De Stichting Ik Kies Bewust is begonnen met de controle op het juiste gebruik van het logo op producten. Met de kleuren en de plaatsing bleek nogal eens iets mis te zijn.

De stichting Ik Kies Bewust heeft de afgelopen maanden bij Jumbo, PLUS, Super de Boer en C1000 ruim tweehonderd producten gecontroleerd op gebruik van het Ik Kies Bewust-logo. Ook werden in het 'borgingsproject' vijftig reclame-uitingen meegenomen en zijn van dertig producten de voedingswaarden gecontroleerd.



Afwijkingen
In vier gevallen werd een afwijkende voedingswaarde geconstateerd. Ik Kies Bewust zoekt uit of dat om incidenten gaat. Is dat niet het geval, dan verliezen de producten het logo.

Verkeerd
Ook werden afwijkingen geconstateerd bij de plaatsing van het logo, maar hoe vaak kon eenwoordvoerster van de stichting niet zeggen.Fabrikanten zetten het logo te dicht in de buurt van een voedings- of gezondheidsclaim, gebruikten verkeerde kleuren, haalden de rand weg, plaatsten het logo schuin of plaatsten het logo in de verkeerde grootte. De fabrikanten zijn of worden door de stichting op de hoogte gesteld.


bron: Meat&Meal
Dit artikel afdrukken