De Stichting Ik Kies Bewust is begonnen met de controle op het juiste gebruik van het logo op producten. Met de kleuren en de plaatsing bleek nogal eens iets mis te zijn.
De stichting Ik Kies Bewust heeft de afgelopen maanden bij Jumbo, PLUS, Super de Boer en C1000 ruim tweehonderd producten gecontroleerd op gebruik van het Ik Kies Bewust-logo. Ook werden in het 'borgingsproject' vijftig reclame-uitingen meegenomen en zijn van dertig producten de voedingswaarden gecontroleerd.
In vier gevallen werd een afwijkende voedingswaarde geconstateerd. Ik Kies Bewust zoekt uit of dat om incidenten gaat. Is dat niet het geval, dan verliezen de producten het logo.
Verkeerd
Ook werden afwijkingen geconstateerd bij de plaatsing van het logo, maar hoe vaak kon een
bron: Meat&Meal
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook