Shoppermarketing Update vraagt zich af of supermarkten de millennial als klant verliezen. Millennials (jongeren van 18-30) zijn minder merktrouw dan voorgaande generaties en gedragen zich prijsbewuster. Dat combineren ze met aandacht voor toegevoegde waarde, natuurlijk en gezonde ingrediƫnten. Supermarkten spelen vermoedelijk niet op die behoefte in, noch met hun A-merk-aanbod, noch met hun sfeerloze winkelconcepten denkt het blad. A-merken zijn te sterk aan het verleden gebonden en daarom niet voldoende interessant voor jongeren van nu. Dat is slecht nieuws voor traditionele supers (in de VS zijn millennials inmiddels de grootste consumentengroep), maar uitstekend nieuws voor vernieuwers, lijkt het blad te concluderen.
Shoppermarketingupdate - Willen millennials nog naar de supermarkt? | Shopper Marketing Update
Lees ook
-
8
+Waarom hetzelfde potje mayo bij de Jumbo drie verschillende prijzen heeft 27 feb 2018
- 0 Supermarktketen grootste verliezer bij conflict met producent 20 sep 2016
- 0 Rabo voorziet ‘herverkaveling’ in supermarktland 25 mrt 2014
- 0 De supers gaan online 17 dec 2013
- 0 Ook Plus verlaagt 1300 producten in prijs 14 sep 2013