In navolging van Plus haalt ook Albert Heijn cartoonfiguurtjes en andere kinderidolen van de verpakkingen van ongezonde huismerkproducten als chips, snoep en toetjes. AH gaat gebruik maken van de aantrekkingskracht van kinderfiguurtjes om gezonde huismerkproducten te promoten; de super introduceert daarvoor de kikkers Rocky, Boney, Becky en Ramyo (de RockFrogs). De kikkers zijn in online filmpjes te volgen in hun avonturen - met gezonde afloop - op ah.nl/rockfrogs/video. De Consumentenbond is blij met de stap van de grootgrutter en hoopt dat andere supermarkten en fabrikanten het voorbeeld van Albert Heijn en Plus volgen.
LMK - AH stopt met kindermarketing op ongezonde voeding
Lees ook
-
0
+Consumentenbond blij met regie overheid, maar wil onafhankelijke rol bij realisatie Preventieakkoord 3 dec 2018
-
1
+Consumentenbond wil kleurcode als vervanger van het Vinkje 19 okt 2018
-
3
+Reclamecode voor Voedingsmiddelen kan verder aangescherpt worden 16 mei 2018
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
0
+Met spaarzegeltjes Amerikaanse kinderreclamewet ontduiken en kindjes dik maken 28 sep 2017
- 0 Kinderhelden verdwijnen van ongezonde producten 8 dec 2016
- 17 Consumentenbond laakt kindermarketing A-merken 25 okt 2016
- 0 IKB verbiedt kindermarketing op producten met blauw vinkje 20 jul 2016
- 1 Plus stopt met kindermarketing huismerk 8 jul 2016
-
1
+Belgische partij Groen wil kindermarketing op alle ongezonde voeding verbieden 10 mei 2016