Stichting Ik Kies Bewust (IKB) - Vinkje - verbiedt vanaf 1 augustus kindermarketing op producten met het blauwe vinkje (de 'extra's). Op eten en drinken met het groene vinkje (de gezondere basisproducten met voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt) blijft kindermarketing toegestaan. Onder kindermarketing verstaat IKB het gebruik van teksten of afbeeldingen van idolen/stripfiguren, animatiefiguren en bewoordingen om jonge kinderen tot 12 jaar te beïnvloeden. De Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding juicht het besluit van IKB toe en gaat ervan uit dat de voedingsmiddelenindustrie deze aanpak volgt. Daarnaast dringt de Alliantie aan op aanscherping van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen.
Stop Kindermarketing - IKB verbiedt kindermarketing op producten met blauwe vinkje
Lees ook
-
7
+PLUS zet ongezonde kindermarketing uit het zicht 1 mei 2018
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 0 UNICEF sluit aan bij Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding 31 mrt 2017
- 0 Rotterdam tegen kindermarketing ongezonde voeding 16 mrt 2017
- 0 Groot-Brittannië perkt kindermarketing verder in 8 dec 2016
- 0 Kinderhelden verdwijnen van ongezonde producten 8 dec 2016
- 17 Consumentenbond laakt kindermarketing A-merken 25 okt 2016
- 0 AH stopt met kindermarketing op ongezonde voeding 30 aug 2016
- 8 ‘K3 moet stoppen met reclame voor koek en chips’ 12 jan 2016