Ruim 21% van de omzet van Nederlandse voedingsconcerns bestaat uit producten die in de aanbieding waren. In 2015 lag dit percentage op 20%. Prijspromoties zorgen voor meer dan de helft van de omzetgroei van supermarkten. Dat blijkt uit een Europese studie van marktonderzoeksbureau AC Nielsen, schrijft Boerderij. In Italië, Portugal en Oostenrijk wordt nog aanzienlijk meer met prijzen gestunt. Italië scoort 30%, Portugal 37% en 35,2%.
Boerderij - Nederlandse supermarkten stunten meer
Lees ook
- 5 Record aantal aanbiedingen in supermarkt 8 mrt 2024
-
5
+Aanbiedingen in supermarkten pakken op de kassabon te vaak duurder uit 21 okt 2022
-
34
+Stunten met drankprijzen binnenkort verboden en ouders strafbaar als ze kind laten meedrinken 17 jun 2021
-
4
+Aanbiedingen supermarkt voor 71% ongezond, bij Aldi en Lidl nog wat meer 25 apr 2021
-
7
+Supers promoten vooral snacks, maar zitten niet stil in de markteconomie 24 jun 2019