In Groot-Brittannië moet Kellogg’s voedingsclaims verwijderen uit advertenties op de website en op televisie. Special K en Nutri K zouden full of goodness en ‘voedzaam’ zijn. Deze claims voldoen niet aan de voorwaarden die de Advertising Standards Authority (ASA) stelt aan gezondheidsclaims. Ze zijn volgens de ASA te algemeen en niet direct gekoppeld aan een specifiek gezondheidsvoordeel voor de consument. Het is niet de eerste keer dat Kellogg’s op de vingers getikt wordt; in 2012 en 2014 moesten ze ook al naar geen enkel relevant gezondheidsvoordeel verwijzende claims verwijderen.
The Guardian - Kellogg's Special K ads banned over 'full of goodness' and 'nutritious' claims
Lees ook
-
2
+Dik 1 miljoen arme Britten woont te ver van een supermarkt 15 okt 2018
-
0
+McDonald’s Happy Meal mag kinderlokken, Kellogg’s Coco Pops niet 8 aug 2018
-
10
+Veganisten mogen melk ‘onmenselijk’ noemen 27 jul 2017
-
121
+Brexit toont vertrouwensbreuk tussen burger en bestuur 24 jun 2016
- 0 Action on Sugar pakt warme dranken aan 17 feb 2016
- 0 Tesco werkt aan ‘review’ vaste melkcontracten 15 jul 2015
- 0 Britse Lords houden vast aan eigen Champagne 7 dec 2014
- 52 Ze Foedskwat: ‘cause it’s a bloody war out there 12 mei 2014
- 0 Tesco sluit directe leveringscontracten met rundveehouders 8 dec 2013
- 0 Dr Frank: gezondheidsclaims over vet zijn complex 30 jul 2013