Winkeliers die hun klanten alcohol aanbieden tijdens het winkelen hebben nauwelijks een effect op de consumptie in reguliere horeca. Dat zegt Marja Ruigrok, initiatiefnemer van een Amsterdamse pilot met zogeheten blurring in winkelformules in RetailNews. Ruigrok baseert zich op de effecten tot nu toe van haar proef in drie Amsterdamse straten. De proef heeft volgens Ruigrok vooralsnog 'weinig wereldschokkende resultaten' opgeleverd, noch in positieve, noch in negatieve zin.
Retailnews - ??Effect blurring op horeca is verwaarloosbaar?
Lees ook
-
1
+Biertje drinken na het winkelen kan bij Lidl in Ierland 12 mrt 2020
- 0 Miele pretwinkel in Amsterdam-Zuid 4 jun 2019
- 5 Viswinkel dicht om warme kibbeling 24 apr 2019
-
1
+We nemen er meer ons gemak van, zeggen cijfers over thuis- en uit eten 7 jan 2019
- 0 Blurring geeft omzet koffiezaak andere bestemming 13 dec 2016
-
7
+Calvé Pindakaas en Magnum kunnen verdwijnen 3 jul 2016
- 0 ‘Nieuwe voedselspeciaalzaak is hybride concept’ 14 jun 2016
- 0 Amsterdam meldt zich voor ‘horecawinkel’-proef VNG 18 nov 2015
- 1 Boon’s markt in Utrecht, voorbij La Place en Jumbo 12 apr 2015
- 0 Eten bij IKEA: inmiddels voor 5% van de omzet 29 jan 2015