De omzet van koffietenten groeide dit jaar met 3.5% tegenover 12% in 2015. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Foodstep. Volgens horeca-trendwatcher Vincent van Dijk komt dit doordat we betere koffie drinken maar niet alleen in koffietentjes. We drinken tegenwoordig ook in bijvoorbeeld kledingwinkels met een koffiehoek. Dit soort ‘’blurring concepten’’ zie je op steeds meer plekken. "Tegenwoordig wil je bij een kapper ook een glas wijn drinken en bij een fietsenzaak ook een cocktail kunnen drinken’’, vindt Van Dijk.
BNR - Koffietentje verliest heerschappij over goed bakkie troost
Lees ook
- 0 Horeca schudt corona definitief af 31 mei 2023
-
3
+Einde harde lockdown, verschuivingen uitgaven aan eten en drinken blijvend 28 mei 2021
-
1
+De horeca protesteert, The Show Must Go On, wat doen we met het kerstpakket dit jaar? 7 dec 2020
-
1
+Biertje drinken na het winkelen kan bij Lidl in Ierland 12 mrt 2020
- 0 Nescafé opent pop-up café voor powernap 28 mrt 2017