Ahold Delhaize presenteerde vandaag zijn nieuwe Better Together-strategie in Londen. Analisten en beleggers kregen de eerste strategieherziening en toekomstplannen van de fusieonderneming gepresenteerd. Ahold Delhaize wil in 2020 de online-consumentenomzet minimaal verdubbelen ten opzichte van de dit jaar verwachte €2,3 miljard. Hiervoor ontwikkelt het bedrijf "leidende e-commerceplatforms in Nederland en België". In absolute getallen levert bol.com de grootste bijdrage aan de online-groei en is de omzetgroei van digitale supermarkt AH.nl relatief even groot. Topman Dick Boer voorziet bovendien een versnelde groei van de onlineactiviteiten van Ahold Delhaize in de VS, aldus het FD.
Lees ook
- Ahold Delhaize mist boot naar winkelconsolidatie op Amerikaanse boodschappenmarkt 14 okt 2022
-
6
+Bol.com in de aanbieding: groeigeld voor de foodtak van Ahold Delhaize? 16 nov 2021
-
3
+Corona trakteert Ahold Delhaize op recordomzet, maar duidelijke daling winst 17 feb 2021
-
0
+Ahold Delhaize boert ‘verbluffend’ goed in coronatijden 5 aug 2020
-
0
+Ahold Delhaize doet het beter dan verwacht en gaat nog meer besparen 12 feb 2020
-
0
+Ahold Delhaize loopt achter in de VS, zegt beleggingsadviseur 9 aug 2018
-
0
+Ahold Delhaize start ‘digitaal innovatielab’ in de VS 28 mei 2018
-
0
+Nu ook luiers en kattenvoer van Bol.com 19 okt 2017
-
0
+Fransman wordt topman Delhaize België na tegenvallende Belg 8 sep 2017
-
0
+Peapod-klanten bestellen online via Amazon Echo 14 jul 2017