Behalve sieraden en tuingereedschap, cosmetica en boeken gaat Bol.com nu ook huishoudelijke artikelen verkopen, meldt Distrifood. En niet zomaar verkopen: het is een abonnementsdienst. Een ‘online persoonlijke herhaalservice’ noemt de online winkel-van-sinkel dat zelf. Klanten kunnen in een app producten uitzoeken als kattenvoer, luiers en toiletpapier van meer dan 65 bekende merken. Vervolgens bepalen ze zelf hoe vaak en waar die ze willen ontvangen. Bij elke bestelling krijgt de klant een korting. Bol verwacht dat het Bespaar Continu-programma “tot een verandering in het koopgedrag van consumenten zal leiden," aldus directeur Huub Vermeulen. De Amerikaanse concurrent Amazon biedt al langer een soortgelijke dienst aan en ontwikkelde zelfs een aparte bestelknop.

Wat dat betekent? Bol.com - onderdeel van Ahold-Delhaize - wordt langzaam een echte online kruidenier. Het wachten is op de dagelijkse boodschappen via dit kanaal, want waarom zou het moederbedrijf de Amazons en Picnics niet ook op deze manier tegenwicht bieden?

Distrifood - Bol gaat boodschappen via abo verkopen - Distrifood
  • Deel
Druk af