Gisteren verloor het aandeel de Belgische super Colruyt 9,4%. In de eerste helft van het boekjaar steeg het marktaandeel in België. Ook internationaal steeg de omzet, maar het bedrijfsresultaat daalde. Colruyt benadrukt zijn laagsteprijsbelofte waar te blijven maken, schrijft RetailDetail. De omzet van Colruyt Group groeide in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 met 2,4% tot meer dan 4,6 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (EBIT) daalde van 5,7% tot 5,5% van de omzet. Volgens Colruyt komt dat door hogere afschrijvingen gevolg van investeringen in winkels en de logistieke infrastructuur. De beurs lijkt te twijfelen over de winst van lage prijzen alleen.
RetailDetail - Colruyt wint opnieuw marktaandeel
Lees ook
-
12
+Supermarkt Colruyt laat het winkelwagentje scannen en betalen 8 mrt 2024
- 13 Colruyt, Lidl en Carrefour testen de Eco-Score, maar wie bepaalt het rekenmodel? 11 jan 2022
-
0
+Colruyt stapt in groothandelsbusiness met Colruyt Professional 4 jun 2020
- 1 Sponsorloop met buikloop 28 apr 2019
-
0
+Belgische super Colruyt brengt huismerk rechtstreeks naar Nederland 20 feb 2018
- 0 Colruyt verkoopt huismerken in China via Alibaba 11 mei 2017
- 0 Colruyt kondigt nu al nieuwe vestigingen Cru aan 14 okt 2014
- 0 Waar AH verschijnt in België, dalen de prijzen 21 mrt 2014
- 0 Crisis speelt Lidl en Aldi in de kaart 30 jan 2013
- 11 Next checkt: ‘belang NL landbouw blijkt veel kleiner’ 10 dec 2012
RetailDetail vult zijn analyse van het aandeel Colruyt aan met deze scherpe observatie (aanbevolen lectuur): "Beleggers verwachten nu eenmaal groei, en de groei van de Colruyt Laagste Prijzen-winkels lijkt stilaan voorbij. Hoewel Jef Colruyt elk jaar de lat iets hoger legt wanneer hij de vraag krijgt voor hoeveel bijkomende winkels er nog plaats is, lijkt de markt nu wel zoetjesaan gedekt. Het marktaandeel stijgt nog, maar minder snel: er is bij winkelopeningen steeds meer gevaar voor kannibalisering. "